woensdag 13 februari 2008

In de kleur van jouw huid


Ik weet de kleur waar hij het liefst op loopt
Ik weet de kleur die hij bij voorkeur draagt

Maar lopen is niet hetzelfde als slapen
en dragen niet hetzelfde als wakker worden.

Ik heb hem dus gevraagd: in welke kleur wil jij het liefste
slapen, in welke kleur wil jij het liefste wakker worden

In de kleur van jouw ogen zei hij, in de kleur van jouw huid.
Ik heb er niet naar gezocht. Ik wist ook zonder zoeken wel

dat er geen winkel bestaat die dekbedovertrekken verkoopt
in die kleuren. Er zit niets anders op. Ik moet voor altijd

bij hem slapen.

Gedicht: Tjitske Jansen, "Voor zijn verjaardag".
Dichtbundel: "Het moest maar eens gaan sneeuwen"
Foto: Rosa

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb weer eens even de tijd genomen om je weblog te bezoeken en alle mooie dingen te lezen, waarover je schrijft. En de foto's te bekijken, die ik wederom weer prachtig vind. Ik heb je nieuwe stukken met veel plezier gelezen. Inspirerend zijn ze! Prachtig verwoord en 'puur', of echt, zoals ik al eens eerder heb gezegd.

Liefs, Deniece

Rosabcn zei

Lieve Deniece,

Je geeft me altijd goede energie! Mensen zoals jij voegen iets aan de wereld toe.
Ik lees ook altijd je wijze teksten met veel plezier -en bewondering- en ben erg blij dat ik jou ken.

En ik hoop dat het heel lang zo blijft!!

Anoniem zei

Mooi gedicht en verder ook mooie stukjes
roel1943

Rosabcn zei

Fijn dat je weer mijn weblog bezoekt en bedankt voor je commentaar!

Ik kijk regelmatig je fotoblog, erg leuk -en interessant- om te zien wat er in het dagelijks leven in Den Haag gebeurt.